1. april 2014

EM-Trial i Pietramurata, Italien.

Rebild TrialSport’s egen Morten Andersen har været en tur til EM – sammen med Mikkel Brade (HMK).
Morten har selv været en tur i ”blækhuset” og skrevet en historie, som vi har fået lov til at bringe her på Rebildtrialsport.dk også.

Nyd historien og billeder fra Paddoc.


Dag 1(25/3)
Dagen starter for mit vedkommende kl 3 med en hurtig omgang havregryn. Kl 5 mødes vi hos HJB hvor vi pakker mine ting fra hiacen over i Tommys vito. Så går turen ellers mod grossheubach, hvor vi har planlagt træning til tirsdag onsdag og lidt af torsdag. Jeg starter med at sove og ellers skifter vi lidt chauffør. Kl ca 1 er vi fremme i Grossheubach og jeg må da lige ud og spørge en tysker efter vej til trialgelände og vi finder det selvfølgelig. Vi pakker så lidt ud og hopper ellers på maskinerne og leger. Første tanke der slog mig var at jeg virkelig er dårlig når man ser terræn og de spor, som har været kørt. Jotagassen har drillet lidt med min affjedring i bag som blev utæt og jeg måtte skifte den til en som var mindre defekt til turen. Det er nemlig sådan at jeg får min nye i Italien. Desuden driller det Goldentyre dæk som jeg har monteret og bliver ved med at tabe lidt luft. Heldigvis har jeg et reservehjul med et nyt x-light klar til selve løbet. Desuden har karburatoren løbet over. Rigtig træls med de tekniske fejl. Vi fik også justeret lidt på Mikkels bagdæmper på den ene af hans motorcykler. 
Terrænet er rigtig fedt og vi begyndte lige så stille at kunne finde bid på de ellers meget glatte sten. Vi trænede lidt hist og pist i området og træner lidt nede foran klubhuset til sidst hvor Mikkel desværre væltede og slog sig. Han blev lappet sammen og vi tog ned i byen. Ind på apoteket og få ny forbing. Iøvrigt skulle vi parkere og jeg sagde til Tommy at det bare var bakke til vi ramte. Da jeg kom ud kunne jeg også se at det var tilfældet dog ikke hårdt og vi rørte kun lige nummerpladen på bilen bagved. Vi drak en kop kaffe og spiste en is og tog tilbage til området hvor vi spiste og lagde os til at sove.

Dag 2
Onsdag og dagen starter tidligt. I løbet af natten havde vi alle sammen vågnet fordi vi havde fyret lidt for hårdt op i radiatoren men det blev bedre!
En par hurtige rundstykker fra bageren og vi hoppede på cyklerne. Allerede fra starten havde jeg en meget bedre fornemmelse med jtg'en end dagen før. Vi ender med en masse god træning og vi får da forceret nogle fornuftige kanter. Og samtidig trænet en masse rigtig gode non-stop sektioner. Mikkel var uheldig og vælte på en stor sten så den ene ossa endte med at drille lidt i gearkassen. Vi fik sat den i 2. Gear og så måtte han jo køre resten af dagen i det. Han endte også med at tage en rigtig god opkørsel.

Dag 3
Vi startede dagen med morgenmad og hoppede på cyklerne hvor vi fik et par timers kørsel! Så var det pakketid og farvel til Grossheubach og på vej mod Italien. Vel fremme gik vi igang med at opsætte telt og det var sådan set det.


Dag 4
Vi startede dagen med lidt træning inden tilmeldingen og den tekniske kontrol. Vi stod længe i kø under tilmeldingen af Mikkel, men det lykkedes da langt om længe at få ordnet det. Så kom Mikkel til den tekniske kontrol. Vi frygtede lidt at den larmede for meget, og med god grund 109 db klokkede den og blev derfor ikke godkendt! Vi fik nye muligheder men ikke godt nok. Tommy blev inddraget men havde ingen anelse i hvordan lydniveauet skulle kunne sænkes. Den tekniske kontrollant havde forslag bl.a. rockwool som jo også virker, men vi havde jo ikke regnet med at skulle isolere dernede, så det kunne vi ikke. Tommy var opgivende og ville allerede have tilmeldingsgebyret tilbage, jeg mente dog der nok kunne fuskes noget, men jeg stod dog i kø i tilmeldingen og kunne ikke hjælpe. I stedet stødte Tommy og Mikkel på nogle finnere og de kunne hjælpe! Bum maskinen blev godkendt, jeg kom gennem tilmeldingen, jtgen strøg gennem den tekniske kontrol og vi var på vej ud at kigge sektioner! Aftenen forløb stille og roligt.


Dag 5
Løbsdagen for Mikkel og minder dagen for mig! Vi startede dagen ud med brød fra den lokale bager og så kørte det ellers stille der ud af. Mikkel startede 9:22:30 så det det var okay og der var både kørere før så der var nogen og kigge efter osv. Tommy fik lavet gearkassen på den hvide OSSA hos OSSA teamet og så kunne jeg jo køre med rundt på den. Sjov detalje at selveste chefen for OSSA var der og sagde til Tommy at de helst så at motorcyklen så pæn og præsentabel ud til sådanne løb! Joa Hindren måtte nærmest undskylde og forklare at det var nummer 2 cykel som snart skulle skiftes. Tommy mente de kunne give ham et godt tilbud men det kom ikke. Mikkel og mig kørte rundt til sektionerne og Mikkel kørte dem helt fantastisk. Første omgang var på 20 prikker og vi fik rettet lidt fejl og anden omgang endte i 14 så der var forbedring. 34 prikker resulterede i en 10. Af 21 hvoraf 2 udgik. Flot resultat!

Sektionerne var lavet uden nogle store sten og momenter noget Mikkel tilsyneladende mente manglede og han snakkede allerede om at rykke en klasse op hvorefter jeg lige måtte forklare at han nok fik mest ud af at blive i sin klasse lidt endnu. En han kørte på niveau med lavede nemlig 102 prikker af 120 mulige i klassen over.
Vi kom også ud at se mine sektioner, de minder utrolig meget om Mikkels nogle lidt lettere og nogle lidt sværere og så havde jeg jo lidt flere sektioner end Mikkel. Mit håb var at jeg endte under 10 prikker og er at tage i betragtning til podie pladser, men svært at sige når man ikke kender modstanderene!

Dag 6
Min tur til at præstere. Vi stod op og jeg pakkede nogle af mine ting sammen og så fik vi ellers morgenmad og klargjorde os til løbet. Lidt opvarmning og så ellers igang. Jeg var faktisk lidt nervøs i starten men brugte det som en fordel og fokuserede lidt mere. Faktisk gik det rigtig rigtig godt og jeg får 1 prik på første omgang(15 sektioner). Nu kan jeg så ikke lade være med at tænke på om alle kører sådanne resultater ind eller om jeg bare har ramt dagen! På anden runde bliver det hele lidt mere træls! Vi kommer ud bagefter mange af kørerne fra championship klassen hvilket resulterer i lange køer og en masse forskellige snydetriks fra deres side af. Eks stiller minderen sig i køen med deres motorcykel, mens de kigger sektion samtidig med de bare snyder i køen. Jeg kom da også op at diskutere med en, men endte med at lege voksen og lade ham komme først. I sektion 5 på anden runde kører jeg det første rigtig fint, men kommer lidt skrå over en sten, og pludselig står bedømmeren i vejen. Nervøs for at få en 5'er for stop laver jeg et hurtigt hop med forhjulet og forsøger at fortsætte over næste sten, hvilket lykkedes men stadig lidt ude af balance rammer jeg en af de mange middelstore "rullesten" efter og får forhjulet på tværs så jeg vælter. Det lykkedes mig også at slå min hånd ret meget i styrtet. Jeg fortsætter dog og laver 1 i sektion 7 og 2 i sektion 12 mener jeg det var, jeg nullede dog sektion 10 som jeg lavede den enkelte prik i på første runde. Så alle kunne nulles. Jeg manglede bare lige det sidste held. Men jeg havde en rigtig fin dag trods skammen over at misse førstepladsen pga. En dum femmer som sendte mig ned på 7. pladsen. Ikke min bedste placering, da jeg blev nummer 5 i inter klassen i Oslo sidste år. Dog er jeg alligevel lidt tilfreds da jeg holdte mit mål med hensyn til antallet af prikker, jeg havde dog satset på podie. Desuden var 5 af 6 foran mig Italienere. Skal jeg med til EM igen overvejer jeg at satse på Junior klassen som går til 23 år med fri kubik og er den næsthårdeste. Nåmen vi får pakket sammen og kigget lidt på de andre. Vi kører så hjemad. På den tyske motorvej bliver vi så overhalet af en bmw hvor der pludselig står noget lignende polizei bitte erfolgen i bagruden. Vi følger med ind på en rasteplads hvor det bare er et rutinetjek.

 

Some description

 

Some description

Some description

Some description

 

2014 © Rebild TrialSport. All Rights Reserved